قتل دختر اصفهانی مبتلا به اوتیسم به دست مادرش مشهد، سومین قطب پیوند کبد در کشور است آرامگاه فردوسی برای ۱۰ شب میزبان بزرگداشت حکیم‌توس است دستگیری متهم به سرقت دو میلیاردی طلا در مشهد ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان تا حالا چند تا بستنی خوردین؟ رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان‌رضوی در سال ۱۴۰۲ اختلافات اعتقادی و فرهنگی بعد از ازدواج را چگونه حل کنیم؟ رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد مواد غذایی که هرگز آنها را نباید با معده خالی بخورید با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید
سرخط خبرها

پیامدهای کرونا بر سلامت روان کودکان

  • کد خبر: ۸۷۲۷۷
  • ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
پیامدهای کرونا بر سلامت روان کودکان
با طولانی شدن همه گیری ویروس کرونا، کودکان به شدت مورد آسیب‌های پیدا و پنهان این بیماری قرار گرفتند به طوریکه کووید ۱۹ آموزش و دوران کودکی عادی آن‌ها را مختل کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، شواهد بین المللی فزاینده ای مبنی بر افزایش نسبت کودکانی که مشکلات عاطفی یا بالینی قابل توجهی را از زمان شروع کووید گزارش می‌کنند وجود دارد.

بر اساس گزارش جدیدی از دانشگاه کاردیف انگلستان، بیش از یک چهارم نوجوانان ۱۰ تا ۱۱ ساله در طول پاندمی، مشکلات عاطفی یا بالینی قابل توجهی داشتند که نسبت به سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۱۷ درصد افزایش داشته است.

محققان دریافتند ندیدن اعضای خانواده یا دوستان و اعضای خانواده که مبتلا به کووید هستند یکی از اصلی ترین نگرانی‌هایی است که کودکان ۱۰ تا ۱۱ سال در طول پاندمی تجربه کرده اند.

بر اساس داده‌های نظرسنجی، کودکانی که از خانواده‌های فقیرتر بودند، تقریباً دو برابر بیشتر از کودکانی که از خانواده‌های مرفه‌تر بودند، مشکلات عاطفی و رفتاری را گزارش کردند.

پروفسور «گراهام مور»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «در حالی که مردم اغلب می‌گویند کودکان انعطاف پذیر هستند، داده‌های ما نشان می‌دهد که این بیماری همه گیر تأثیر قابل توجهی بر سلامت روان کودکان داشته است. بسیاری از کودکان پس از بهبود شرایط فعلی بهبود می‌یابند. با این حال، برای بسیاری، تجارب این بیماری همه گیر تأثیر دائمی بر روان آنها خواهد داشت.»

با این حال، این مطالعه نشان داد که علیرغم آسیب‌های عاطفی سنگین ناشی از قرنطینه و یادگیری در خانه، بیشتر کودکان به خوبی با مدارس خود در ارتباط بودند.

منبع: آخرین خبر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->